سه شنبه, 24 دی 1398 09:54

پیاده سازی برنامه توسط MSP PROJECT

نوشته شده توسط

پیاده سازی برنامه توسط MSP PROJECT

پیاده سازی پروژه پایین با برنامه توسط MSP PROJECT کارشناسان صنایع حامی پیپر انجام شده است. در زیر گزارش پروژه را مشاهده میکنید.

فعالیت‌های پروژه تهیه فیلم، مطابق با WBS ارایه شده در نرم‌افزار MSP وارد گردیده و ارتباط بین فعالیت‌ها (پیش‌نیازی [1] و پس‌نیازی [2]) وارد شده است. در تعیین زمان برای هر یک از فعالیت‌ها، یک فعالیت وجود دارد که رویداد کلیدی [3] پروژه می‌باشد به این معنی زمان آن صفر می‌باشد و در واقع نشان‌دهنده شروع فاز جدیدی از پروژه می‌باشد. تیم پروژه متشکل از 6 نفر با توجه به نقش‌های آن ها به هر یک از فعالیت‌های پروژه تفویض گردیده‌اند. از سوی دیگر برخی از فعالیت‌های پیش از تولید، تولید و پس از تولید دارای هزینه بوده‌اند که در ستون هزینه، هزینه مربوطه وارد شده است.

1 Min

2 Min

گانت چارت پروژه نیز به شرح شکل زیر می‌باشد که بر روی هر یک از فعالیت‌های افراد تخصیص داده شده به آن فعالیت نیز نشان داده شده است.

3 Min4 Min5 Min

تاریخ پروژه مطابق تقویم ایرانی در نظر گرفته شده است که در آن 5شنبه‎ها و جمعه‌ها تعطیل می‌باشد که در تصویر زیر نیز نمایش داده شده است.

6 Min

شایان ذکر است که تاریخ شروع پروژه نیز مطابق دستور العمل اول ژانویه سال 2018 میلادی در نظر گرفته شده است که در جدول WBS قابل مشاهده می‌باشد.

در ستون ابتدایی WBS، آدمک‌هایی به رنگ قرمز نشان داده شده است که به معنای استفاده بیش از ظرفیت منابع نیروی انسانی پروژه در این فعالیت‌ها می‌باشد. جزییات مربوط به استفاده بیش از ظرفیت منابع انسانی در این بخش از نرم افزار قابل رویت می‌باشد که از آن به منظور تسطیح برنامه‌ریزی منابع انسانی استفاده می‌شود.

7 Minهمچنین مصرف زیاد از حد منابع نیروی انسانی در این پروژه را می‌توان از نمودار منابع مصرفی مشاهده کرد که در زیر یک نمونه از آن ارائه شده است.

8 Min

به طور مثال کارگردان در هفته آخر ماه مارس و تمام ماه آوریل با فعالیت بیش از ظرفیتش رو به رو می‌باشد.

شاید این مطالب نیز برای شما جذاب باشد، پیشنهاد میکنیم به این صفحات نیز سر بزنید:

برای تسطیح منابع و تسهیم متناسب منابع، می‌توان از سه روش زیر استفاده کرد:

  1. استخراج زمان‌های خالی منابع نیرو انسانی: زمان‌های خالی هر یک از نیروی انسانی را استخراج کرده و کار مورد نظر را بین زمان‌های خالی تقسیم کرد.
  2. استفاده از Effort Driven: به فعالیت‌هایی که قابلیت امکان اضافه کردن منبع جدید جهت افزایش سرعت کار داشته باشند، نیروی انسانی جدیدی تفویض کنیم.
  3. روش در نظر گرفته شده در این پروژه به منظور تسطیح منابع این گونه بوده است که در زمان‌هایی که پروژه با مشکل کمبود زمان روبه رو بوده است از نیروی انسانی درخواست شود که در بعضی از روزها تنها یک ساعت بیشتر کار کنند و همین امر مشکل کمبود زمان در پروژه را برطرف کرده است.

جدول:

Time to take the progress reports Actual Progress Percentage Scheduled Progress Percentage ACWP BCWS
6/9/2018 26% 30% 5150$ 998.5$

تحلیل پروژه

9 Min

رنگ آبی در نمودار نشان دهنده ACWP[4] و رنگ نارنجی BCWP[5] می‌باشد. هزینه‌های واقعی انجام فعالیت‌ها (ACWP) در کنار ارزش حاصله یا ارزش بدست آمده از کارهای انجام شده (BCWP) قرار گرفته است. همانگونه که ملاحظه می‌کنید واریانس یا انحراف ACWP از BCWP در نمودار نشان داده شده است و میزان ACWP  یعنی هزینه‌های واقعی انجام فعالیت‌ها در طول زمان افزایش پیدا کرده و فاصله آن از ACWP افزایش پیدا می‌کند.

در کنار این دو شاخص، شاخص‌های دیگری در ادامه بررسی شده است.

واریانس هزینه (CV) [6]، این شاخص عملکرد هزینه‌ای پروژه را نشان می‌دهد و یعنی اینکه مقدار ارزش به دست آمده از انجام پروژه جوابگوی هزینه های آن بوده است یا خیر. فرمول آن به صورت زیر می‌باشد:

CV = EV-AC

10 Min

اعداد منفی رو نمودار به این معنی است که تاریخ‌های ارایه شده ارزش بدست آمده یا درآمد پروژه از هزینه‌های کمتر بوده است.

واریانس زمانبندی[7] (SV)، این شاخص برای ارزیابی زمانبندی پروژه و اینکه پروژه چقدر از برنامه مبنا عقب یا جلو هست استفاده می‌شود. فرمول آن به صورت:

SV = EV-PV

11 Min

اعداد منفی روی نمودار نشان می‌دهد از نظر زمانی به اندازه اعداد نفی پروژه از زمانبندی آن عقب است.

درصد پیشرفت تجمعی این پروژه نیز در نمودار زیر نمایش داده شده است.

12 Min

در نمودار زیر نیز تفاوت میان حجم فعالیت برنامه‌ریزی شده و حجم فعالیت واقعی انجام شده نشان داده شده است.

13 Min

نمودارهای ارایه شده در این گزارش از فایل MSP استخراج شده است و باقی گزارش‌ها و نمودارها نیز در بخش Report فایل MSP موجود می‌باشد.

فایل پروژه با نرم افزار MSP PROJECT جهت دانلود و استفاده قرار داده شده است.

سفارش پروژه مشابه

درصورتیکه این پروژه دقیقا مطابق خواسته شما نمی باشد، با کلیک بر روی کلید زیر پروژه دلخواه خود را سفارش دهید.

ارتباط با ما

شعبه1: تهران، خ 17 شهریور (شعبه قدیم)
شعبه2: قم (بزودی)

https://Trustseal.eNamad.ir/logo.aspx?id=78157&Code=nGl6n4OUkOzasJ1k2dRo