شنبه, 19 بهمن 1398 13:10

نرم افزار آباکوس یکی از قدرتمندترین و پرکاربردترین نرم افزارهای اجزاء محدود می­باشد. محیط گرافیکی بسیار خوب و کاربردی و امکان حل بسیاری از مسائل در محیط نرم افزار بدون نیاز به کدنویسی باعث محبوبیت بالای نرم افزار آباکوس بین مهندسین شده است. در این بخش خرپای تحلیل شده در بخش 3 با استفاده از نرم افزار آباکوس تحلیل می­شود و خروجی­های مورد نیاز استخراج و نتایج با تحلیل برنامه کامپیوتری بخش پیشین مقایسه می­شود.

دوشنبه, 14 بهمن 1398 20:00

 در ریاضیات، معادله دیفرانسیل معمولی به عمادالیایی گفته می شود که در آن تابعی از تنها یک متغیر مستقل و مشتقات آن شایع وجود داشته باشد. معادلات دیفرانسیل معمولی به دو دسته خطی و غیرخلی تقسیم می شوند. معادلات دیفرانسیل معمولی خطی به طور کامل و دقیق شناخته و بررسی شدهاند و جواب های بسته تحلیلی برای آن ها وجود دارد، معادلات دیفرانسیل معمولی غیر خطی که خاصیت جمع پذیری برای جواب آنها صادق نیست. دارای حال پیچیده تری هستند و به ندرت جوایی بسته بر اساس شایع مقدمانی ریاضی برای آنها یافت می شود در عوضی برای چنین معادلاتی، می توان جواب هایی به صورت سری یا به فرم انتگرالی پیدا کرد علاوه بر این، می توان به کمک روش های عددی با گرافیکی که به صورت دستی با رایانه ای قابل پیاده سازی هستند جواب معادلات دیفرانسیل غیر خطی را تخمين زد روش های تختی می توانند در غیاب جواب های تحلیلی و بسته، اطلاعات مفیدی در اختیار بگذارند.

پنج شنبه, 10 بهمن 1398 05:58

نرم افزار آباکوس یکی از قدرتمندترین و پرکاربردترین نرم افزارهای اجزاء محدود می­باشد. محیط گرافیکی بسیار خوب و کاربردی و امکان حل بسیاری از مسائل در محیط نرم افزار بدون نیاز به کدنویسی باعث محبوبیت بالای نرم افزار آباکوس بین مهندسین شده است. در این بخش خرپای تحلیل شده در بخش 3 با استفاده از نرم افزار آباکوس تحلیل می­شود و خروجی­های مورد نیاز استخراج و نتایج با تحلیل برنامه کامپیوتری بخش پیشین مقایسه می­شود.

یکشنبه, 06 بهمن 1398 14:58

در این بخش به تحلیل خرپای دوبعدی شکل 1 با استفاده از یک برنامه کامپیوتری که در محیط نرم افزار MATLAB نوشته و اجرا می­شود، پرداخته خواهد شد. مقصود از نوشتن برنامه کامپیوتری، به کارگیری آن برای محاسبه مقادیر گره ­ای جابجایی و نیروهای تکیه­ گاهی سپس محاسبه نیرو، تنش و کرنش در تمامی اعضای خرپا دوبعدی می­باشد. در این برنامه بخش­ های مختلفی وجود دارد. این بخش­ها شامل بدنه اصلی برنامه، فایل­ های ورودی، توابع و خروجی­ ها می باشند که در ادامه به آن­ها پرداخته خواهد شد.

یکشنبه, 29 دی 1398 17:05

در این بخش قصد داریم تا با مبحث PCA و چگونگی ترسیم خط PCA آشنا شویم. خط PCA را جایی گوییم که بهترین خط برای نگاشت داده های دو بعدی در یک بعد است.

کد زیر مربوط به این قسمت از تمرین است که ابتدا داده ها را نرمال سازی میکند. سپس بردارهای ویژه را از روی داده های آموزشی پیدا کرده و سپس خطی که PCA  داده ها رو روی نگاشت خواهد کرد را پیدا میکنیم.

تعداد داده هایی که باید تولید شوند.

سه شنبه, 24 دی 1398 09:54

فعالیت‌های پروژه تهیه فیلم، مطابق با WBS ارایه شده در نرم‌افزار MSP وارد گردیده و ارتباط بین فعالیت‌ها (پیش‌نیازی و پس‌نیازی) وارد شده است. در تعیین زمان برای هر یک از فعالیت‌ها، یک فعالیت وجود دارد که رویداد کلیدی پروژه می‌باشد به این معنی زمان آن صفر می‌باشد و در واقع نشان‌دهنده شروع فاز جدیدی از پروژه می‌باشد. تیم پروژه متشکل از 6 نفر با توجه به نقش‌های آن ها به هر یک از فعالیت‌های پروژه تفویض گردیده‌اند. از سوی دیگر برخی از فعالیت‌های پیش از تولید، تولید و پس از تولید دارای هزینه بوده‌اند که در ستون هزینه، هزینه مربوطه وارد شده است.

پنج شنبه, 19 دی 1398 02:10

ریخته‌گری تحت فشار یا دایکاست  نوعی ریخته‌گری است که مواد مذاب تحت فشار به داخل قالب تزریق می‌شود. در این سیستم بر خلاف روش‌های دیگر ریخته‌گری که مذاب تحت نیروی وزن خود به داخل قالب می‌رود، مواد مذاب با فشار داخل قالب تزریق می‌شود و در همان حالت یعنی تحت فشار مواد مذاب منجمد می‌شود و امکان تولید قطعات با استحکام بالا را می‌دهد. ریخته‌گری تحت فشار کوتاه‌ترین راه تولید یک محصول از فلز می‌باشد. یکی از مزایای این روش، تولید قطعات بسیار نازک و همچنین با استحکام بسیار زیاد می‌باشد که ساخت آن توسط روش‌های دیگر ریخته‌گری تقریباً غیرممکن می‌باشد.

پنج شنبه, 12 دی 1398 03:17

روش‌های عددی بر مبنای گسسته‌سازی فضایی میدان حل,  توسعه یافته است. این بدین مفهوم است که بجای بررسی و تحلیل یک فضای پیوسته که شامل بینهایت نقطه است، ترجیح داده می‌شود تا با تنها تعدادی از آن نقاط به عنوان نماینده آن فضا طرف شد و معادلات حاکم را برای آن‌ها حل نمود. به عبارت دیگر, برای حل عددی معادلات دیفرانسیل جزیی حاکم بر جریان سیال در ناحیه مشخصی از فضا لازم است که ناحیه مورد نظر نیز به تعدادی گره و یا المان حجم گسسته‌سازی گردد یا به اصطلاح شبکه محاسباتی در ناحیه مورد نظر تولید گردد و کمیت‌های جریان در نقاط گسسته شده محاسبه شوند.

جمعه, 13 دی 1398 10:46

شبیه‌سازی‌ها با Proteus نسخه 7.9 انجام شده. برای طراحی مدار مونوستابل از آپ‌امپ 741 و تغذیه‌های 12+ و 12- استفاده شده است. کلیدهای شروع و پایان شبیه‌سازی در شکل زیر نشان داده شده است. با شروع شبیه‌سازی، مقادیر ولتاژهای مشخص شده در شکل نمایش داده می‌شود. با فشردن کلید تحریک (تریگر) خروجی مدار High می‌شود (اپ‌امپ اشباع مثبت می‌شود) سپس به مرور زمان و تخلیه خازن C1 اپ‌امپ به حالت پایدار خود (اشباع منفی) برمی‌گردد و تا زمانی که مجددا کلید تحریک فشرده شود در این حالت می‌ماند.

جمعه, 13 دی 1398 06:31
  1. معادله پواسون را بنویسید.
  2. با استفاده از تفاضل پیشرو یا تفاضل مرکزی معدله را گسسته سازی کنید.
  3. با یک حلقه تکراری (while if) پتانسیل را بدست آورید.
صفحه1 از9

سفارش پروژه مشابه

درصورتیکه این پروژه دقیقا مطابق خواسته شما نمی باشد، با کلیک بر روی کلید زیر پروژه دلخواه خود را سفارش دهید.

ارتباط با ما

شعبه1: تهران، خ 17 شهریور (شعبه قدیم)
شعبه2: قم (بزودی)

https://Trustseal.eNamad.ir/logo.aspx?id=78157&Code=nGl6n4OUkOzasJ1k2dRo