شنبه, 05 تیر 1395 23:03

فضای کاری متلب

نوشته شده توسط
همانطور که در پنجره command کار می کنید MATLAB دستوراتی را که وارد می کنید را به همراه متغیرهای ایجاد شده به خاطر می سپارد. این دستورات و متغیرها در فضای کاری MATLAB قرار می گیرند و در صورت نیاز می توانید آنها را فراخوانی کنید. به عنوان مثال برای کنترل مقدار pens، باید نام آن را در خط فرمان برنامه تایپ کنید:
اگر نام متغیر مورد نظر را فراموش کردید، می توانید از MATLAB بخواهید تا فهرستی از متغیرهای موجود را با استفاده از دستور who نشان دهد: 2 2اگر دقت کنید متوجه می شوید که MATLAB مقدار متغیرها را نشان نمی دهد و فقط اسامی آنها را نشان می دهد. برای مشاهده مقادیر آنها باید اسامی آن ها را در خط فرمان MATLAB تایپ کنید.
برای فراخوانی دستورات قبلی MATLAB ، می توان از کلیدهای جهتی صفحه کلید استفاده کرد.به عنوان مثال با فشردن کلید جهتی رو به بالا، آخرین دستوری که در خط فرمان MATLAB وارد شده بود را فراخوانی می کند. با فشار مجدد آن دستوری را که قبل از دستور جاری وارد شده بود را نشان می دهد. مشابه همین عمل، اگر کلید جهتی رو به پایین را فشار دهید، دستوراتی که بعد از این دستور وارد شده اند را نمایش می دهد. حال اگر کلیدهای چپ و راست را فشار دهید،مکان نما به اندازه یک خانه به سمت چپ یا راست دستور نوشته شده در خط فرمان حرکت می کند.
با انجام این کار می توانید دستورات نوشته شده در خط فرمان را همانند زمانی که در یک برنامه واژه پرداز قرار دارید، ویرایش کنید.
 سایر کلیدهای ویرایشی استاندارد همانند delete,Backspace,home,end وظایف استاندارد مربوط به خودشان را انجام می دهند. از کلید Tab برای تکمیل نام متغیر استفاده می شود. هنگامی که بعد از جستجوی دستورات با کلیدهای جهتی دستور مورد نظر خود را پیدا کردید، در حالی که مکان نما روی خط فرمان قرار دارد، کلید Enter را فشار دهید تا MATLAB به پردازش دستور مزبور بپردازد. کلید Scape هم دستور جاری را که در خط فرمان نوشته شده است را حذف می کند.

 

سفارش پروژه متلب

درصورتیکه این پروژه دقیقا مطابق خواسته شما نمی باشد، با کلیک بر روی کلید روبرو پروژه دلخواه خود را سفارش دهید.
سفارش پروژه متلب
خواندن 1005 دفعه آخرین ویرایش در یکشنبه, 06 تیر 1395 00:28

سفارش پروژه مشابه

درصورتیکه این پروژه دقیقا مطابق خواسته شما نمی باشد، با کلیک بر روی کلید زیر پروژه دلخواه خود را سفارش دهید.

ارتباط با ما

شعبه1: تهران، خ 17 شهریور (شعبه قدیم)
شعبه2: قم (بزودی)

https://Trustseal.eNamad.ir/logo.aspx?id=78157&Code=nGl6n4OUkOzasJ1k2dRo